KAMU GÖREVLİLERİ ETİK KURULU HAKKINDA:
(Etik Komisyonu)
Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri ile Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik 13 Nisan 2005 tarih ve 25785 Sayılı Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.
Bu yönetmeliğin amacı;
1. Kamuda etik kültürünü yerleştirmek,
2. Kamu görevlilerinin görevlerini yürütürken uymaları gereken etik davranış ilkelerini belirlemek,
3. Bu ilkelere uygun davranış göstermeleri açısından onlara yardımcı olmak,
4. Görevlerin yerine getirilmesinde adalet, dürüstlük, saydamlık ve tarafsızlık ilkelerine zarar veren ve toplumda güvensizlik yaratan durumları ortadan kaldırmak suretiyle kamu yönetimine halkın güvenini artırmak,
5. Toplumu kamu görevlilerinden beklemeye hakkı oldugu davranışlar konusunda bilgilendirmek,
6. Kurula başvuru usul ve esaslarını düzenlemektir.
ETİK KOMİSYONUNUN KURULUŞU HAKKINDA:
13.04.2005 tarih ve 25785 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri ile Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik'in 29. maddesine istinaden İlçe Etik Komisyonu oluşturulmuştur.
Etik Komisyonunun Görevi:
-Kurum ve kuruluşlarda etik kültürünü yerleştirmek ve geliştirmek,
-Personele etik davranış ilkeleri konusunda karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak tavsiyelerde ve yönlendirmede bulunmak ve etik uygulamaları değerlendirmek,
-Kurumumuzdaki etik sorunları belirlemeye yönelik çalışmalar yapmak,
-Kurulla işbirliği içinde çalışma görevini yerine getirmektir.